środa, 5 marca 2014

Nowy mikrofon (Samson C01u vs. MXL PRO 1-B USB)


Więc dziś doszedł mój nowy mikrofon, jest to MXL PRO 1-B USB.
Po co kolejny na USB? Już tłumaczę:
Jakość nagrywania wokalu poprzedniego mikrofonu (Samson C01u),
była jak dla mnie jak najbardziej OK. Wadą nagrywania tamtym mikrofonem było to,
że nie miałem odsłuchu wokalu w czasie rzeczywistym.
Nowy mikrofon ma wbudowane gniazdo jack 3,5mm dzięki czemu słyszę siebie
praktycznie przy zerowej latencji.

A teraz może małe porównanie obu mikrofonów.

Samson C01u


Może nie będę opisywał wyglądu przy zdjęciu,
ale muszę przyznać że mikrofon wygląda masywnie za co daję mu duży plus.
Obudowa niestety podatna na brudzenie się i nie wymyśliłem do dzisiaj jak ją wyczyścić.
Stojak biurkowy dorzucony wraz z mikrofonem, co prawda w większości wykonany
z tworzywa sztucznego, ale tak jak mikrofon wygląda i jest dość masywny.
Do pudełka Samson wrzucił nam dodatkowo pokrowiec do mikrofonu
(mimo wszystko wg mnie bezpieczniej transportować go w pudełku),
płytę z programem Cakewalk Sonar LE, którego nie miałem zamiaru nawet uruchamiać,
statyw, kabel USB i standardowo makulaturkę.

 MXL PRO 1-B USB

Rozrywam szybko folię z marką kuriera, wyciągam pudełko i... "kurde..." - nie lubię tych pudełek,
w których jest takie okienko i widać co jest w środku. Nie wiem czemu - nie lubię. Dobra nieważne!
Otwieram pudełko, mikrofon wygląda nawet ładnie, chwytam go w rękę i pierwsza myśl "plastik?"
Po chwili stwierdziłem że to nie jest plastik, ale tak na prawdę do teraz nie jestem pewien.
Mimo wszystko mikrofon pojemnościowy nie służy do trzymania w reku,
a na statywie, MXL prezentuje się bardzo dobrze.
Statyw biurkowy jest mniej masywny niż statyw Samsona, jednak górna część posiada regulację
ustawienia kąta pochylenia mikrofonu, przy Samsonie tego nie było i mikrofon dobrze trzymał się
tylko w jednej pozycji, więc tutaj bez dyskusji wybieram statyw od MXL.

W pudełku znalazłem jeszcze więcej makulatury, kabel USB, ściereczkę z mikrofibry, statyw.

Jakościowo, mikrofony nagrywają podobnie, jednak dźwięk MXL wydawał mi się wyraźniejszy,
jak już coś nagram nowym mikrofonem to podzielę się tym z Wami.




 Tutaj możecie sprawdzić jakość mikrofonu Samson C01u (oczywiście po masteringu).

2 komentarze:

  1. Czekamy z niecierpliwością na nowe kawałki ... Powodzenia :D LwG !

    OdpowiedzUsuń
  2. 42 year old Database Administrator II Alic Cater, hailing from Nova Scotia enjoys watching movies like "Swarm, The" and Mountain biking. Took a trip to Rock-Hewn Churches of Ivanovo and drives a Ferrari 250 GT SWB "Competition" Berlinetta Speciale. katalog

    OdpowiedzUsuń