sobota, 29 marca 2014

III Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników 2014 - Młody Mechanik

Tak więc, wczoraj, cały dzień spędziłem w Poznaniu na Targach Techniki Motoryzacyjnej.
Wyjazd odbywał się ze szkoły, ponieważ, z Bartkiem (głównie dzięki jego zasłudze) przeszliśmy
eliminacje do Konkursu Młody Mechanik na 3 Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników 2014.
W dniu zapisów na konkurs nie było mnie nawet w szkole, ale bez mojej wiedzy i tak zostałem zapisany,
a drużyna, została nazwana "BLU" nazwa była oryginalna w porównaniu do innych, fajnie się też złożyło
bo z 20 drużyn zostaliśmy podzieleni na 3 grupy, a my znaleźliśmy się w niebieskiej.
Przy okazji konkursu spotkaliśmy się ze znanym dziennikarzem motoryzacyjnym,
panem Włodzimierzem Zientarskim.

Zapowiedź konkursu:


Konkurencje w jakich braliśmy udział:

1) Test Teoretyczny - test składał się z 10 pytań, ogólnie nie był trudny, ale przyznam, że nie na wszystkie pytania odpowiedzieliśmy prawidłowo. Ciężko było się skupić, gdy nad nami była kamera, test pisaliśmy na beczce, na scenie, przed którą stało wiele ludzi.

2) Topex - konkurencja polegała na wkręceniu na dość długi gwint śruby, a następnie wykręceniu jej, tylko przy użyciu kluczy tam dostępnych, wzięliśmy 17 płasko-oczkową, ja wkręciłem, a Bartek wykręcił. Nie pamiętam jaki mieliśmy czas, ale był on dość dobry.

3) Precyzja - Service - uczestnicy mieli za zadanie ustawić zbieżność kół tylnej lub przedniej osi, laserowym przyrządem. Zadanie wykonywaliśmy na specjalnie przygotowanym modelu podwozia.

4) Zadanie Praktyczne - Przy tym zadaniu na czas, wymienialiśmy pasek rozrządu, w przekrojonym modelu silnika.

5) Wimad - sprawdzaliśmy geometrię kół, bardzo fajnym przyrządem. Wystarczyło założyć na 4 koła pojazdu tarcze, komputer je odnajdywał, a następnie przepychaliśmy pojazd kawałek do przodu (1 - 1.5m), potem dostawaliśmy wydruk. W konkurencji musieliśmy zrobić to na czas.


6) Tesam - tutaj, specjalnym przyrządem wyciskaliśmy, a następnie wciskaliśmy tuleję gumowo-metalową, również na czas.


7) Oponeo - Z wykorzystaniem aktywatora ATEQ VT55 kopiowaliśmy fabryczny czujnik ciśnienia TPMS z jednego koła do pamięci czujnika uniwersalnego Schrader EZ-sensor. Przy okazji dowiedzieliśmy się że wszystkie nowe pojazdy będą wyposażone w czujniki TPMS, a klonowanie pamięci może się przydać, gdy np. będziemy chcieli aby ciśnienie w ogumieniu było również kontrolowane w zimowych oponach.


Gratuluję zwycięzcom! Niestety mi i Bartkowi nie udało się wygrać konkursu, mimo wszystko dobrze sobie radziliśmy. Może w przyszłym roku się uda.


Pierwsza relacja:


Dla zainteresowanych linki związane z targami oraz konkursem:
www.mistrzostwamechanikow.pl/
www.mistrzostwamechanikow.pl/organizatorzy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz